Bugun...



Başkan Yılmaz Makam Aracı Tartışmalarına Noktayı Koydu: “Bu Araç Kelkit Belediyesi’nindir”

Kelkit Belediye Başkanı Ünal Yılmaz, “Vatandaş Soruyor, Başkan Cevaplıyor” programında kamuoyunda tartışma konusu olan makam aracı alımıyla ilgili açıklamalarda bulundu.

facebook-paylas
Tarih: 19-06-2026 14:35

Başkan Yılmaz Makam Aracı Tartışmalarına Noktayı Koydu: “Bu Araç Kelkit Belediyesi’nindir”

Programda vatandaşların sorularını yanıtlayan Başkan Yılmaz, Kelkit Belediyesi’nin 1875 yılında kurulduğunu ve belediye bünyesinde yaklaşık 50 aracın bulunduğunu belirterek, son dönemde gündeme gelen makam aracı tartışmalarına açıklık getirdi.

“Kelkit Belediyesi’nin Aracı En Eski Makam Aracıydı”

Kelkit Belediyesi’nin temsil ettiği makamın önemine dikkat çeken Başkan Yılmaz, belediyenin mevcut makam aracının Gümüşhane’deki belediyeler arasında model ve marka olarak en eski araçlardan biri olduğunu söyledi.

Toplantılar ve resmi programlarda belediyeyi temsil ettiklerini ifade eden Yılmaz, “Ben bugün Kelkit Belediye Başkanı olarak bir makamı temsil ediyorum. Toplantılara gittiğimizde 14 belediye içerisinde en düşük modelli ve en düşük markalı araç Kelkit Belediyesi’nin aracıydı. Kelkit, Gümüşhane’nin en büyük ilçesi. Belediyemizin daha güçlü ve daha kaliteli bir araca sahip olması gerektiğini düşündük” dedi.

“Araç Belediye Adına Alındı”

Satın alınan aracın şahsına ait olmadığını özellikle vurgulayan Başkan Yılmaz, aracın belediye adına kayıtlı olduğunu belirtti.

Araç alımının tüm yasal prosedürlere uygun şekilde gerçekleştirildiğini ifade eden Yılmaz, “Bu araç Ünal Yılmaz’ın şahsi aracı değil. Kelkit Belediyesi adına alınmış bir araçtır. Süreç tamamen mevzuata uygun şekilde yürütülmüştür” diye konuştu.

“Yakıt Gideri Daha Düşük”

Yeni alınan aracın bazı belediyelerde kullanılan araçlardan daha ekonomik olduğunu savunan Başkan Yılmaz, aracın dizel motorlu olduğunu ve yakıt tüketimi açısından avantaj sağladığını söyledi.

Kelkit Belediyesi’nin hizmet ağının geniş olduğuna dikkat çeken Yılmaz, yoğun saha çalışmaları nedeniyle makam aracının sürekli kullanımda olduğunu belirtti.

Ulusal Medyadaki Tartışmalara Tepki

Makam aracı konusunun bazı ulusal televizyon kanalları ve sosyal medya platformlarında farklı şekilde gündeme taşındığını ifade eden Başkan Yılmaz, ortaya atılan bazı iddiaların gerçeği yansıtmadığını savundu.

Konu hakkında AK Parti Genel Merkezi ile de görüştüğünü belirten Yılmaz, süreci parti yönetiminin bilgisi dahilinde yürüttüğünü ifade etti.

Gümüşhane’de üç farklı belediyede aynı model aracın bulunduğunu hatırlatan Başkan Yılmaz, tartışmanın yalnızca araç alımı üzerinden değerlendirilmediğini düşündüğünü söyledi.

“Fiyatla İlgili Yanlış Bilgiler Paylaşıldı”

Araçla ilgili kamuoyunda yer alan fiyat iddialarına da değinen Başkan Yılmaz, bazı sosyal medya hesapları ve yayın organlarında aracın bedelinin 11 ila 15 milyon lira arasında gösterildiğini ancak bunun gerçeği yansıtmadığını kaydetti.

Araç faturalarının kamuoyuyla paylaşıldığını ifade eden Yılmaz, “Aracın bedeli yaklaşık 6 milyon 900 bin ile 7 milyon lira arasındadır. 11 milyon lira yazanların çıkıp düzeltme yapmaları ve özür dilemeleri gerekir. Devletin tüm denetim mekanizmaları ortadadır. Müfettiş gelir, Sayıştay gelir, Danıştay gelir. Her şey kayıt altındadır” dedi.

“Hesap Veremeyeceğimiz Hiçbir İşimiz Yok”

Şeffaf yönetim anlayışıyla hareket ettiklerini vurgulayan Başkan Yılmaz, vatandaşların her türlü sorusuna açık olduklarını belirterek, “Namussuzlukla, gayrimeşru işle, parayla ya da başka bir usulsüzlükle suçlanırsak bu halkın huzuruna çıkamayız. Hesap veremeyeceğimiz hiçbir durum yoktur” ifadelerini kullandı.

Eski Araç Hizmet Vermeye Devam Edecek

Mevcut makam aracının artık ihtiyaca cevap veremediğini de anlatan Başkan Yılmaz, 2014 yılında göreve geldiğinde kullanılan aracın zaman içerisinde yıprandığını söyledi.

Eski aracın yaklaşık 450 bin kilometrede olduğunu ve son yıllarda sık sık arıza yaptığını belirten Yılmaz, “Geçen yıl birkaç kez yolda kaldım. Bu yıl da Erzincan’da bir cenaze programı dönüşünde araç arıza yaptı. Gün içerisinde bazen 500-600 kilometre yol yaptığımız oluyor. Mevcut aracın buna tahammülü kalmamıştı. Bu nedenle arkadaşlarımızla değerlendirme yaparak yeni araç alma kararı aldık” dedi.

Başkan Yılmaz, eski makam aracının ise hizmet dışı bırakılmayacağını, belediyenin farklı birimlerinde kullanılmaya devam edeceğini sözlerine ekledi.

 

Başkan Yılmaz Makam Aracı Tartışmalarına Noktayı Koydu: “Bu Araç Kelkit Belediyesi’nindir” – Gümüşhane Olay Gazetesi




Bu haber 141 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER GÜNDEM Haberleri

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
Henüz anket oluşturulmamış.
HABER ARA
YUKARI YUKARI