Bugun...



Yazı Tahtasıyla Geldiği Hastaneden Konuşarak Çıktı

Gümüşhane Devlet Hastanesinde, geçirdiği ameliyat nedeniyle sesini tamamen kaybeden bir hasta, Dil ve Konuşma Terapisti Yaren Yamak’ın uyguladığı 10 seanslık özel terapi programıyla yeniden konuşmaya başladı.

facebook-paylas
Tarih: 22-06-2026 22:14

Yazı Tahtasıyla Geldiği Hastaneden Konuşarak Çıktı

Gümüşhane Devlet Hastanesinde, tıp dünyasında az rastlanan ve başarı oranı oldukça düşük olan bir tedavi yöntemiyle önemli bir başarı hikayesine imza atıldı.

Geçirdiği cerrahi operasyon sonrasında sesini tamamen kaybeden bir hasta, hastanede uygulanan yoğun ve başarılı konuşma terapisi süreciyle yeniden sesini kazandı.

Sesini Tamamen Kaybeden Hasta KBB Polikliniğine Başvurdu

Edinilen bilgilere göre, 2025 yılının Kasım ayında Gümüşhane dışındaki bir sağlık merkezinde total larenjektomi (gırtlağın tamamen alınması) operasyonu geçiren bir hasta, sesini tamamen kaybetme (afoni) şikayetiyle Gümüşhane Devlet Hastanesi Kulak Burun Boğaz (KBB) polikliniğine başvurdu. Burada yapılan ilk muayene ve değerlendirmelerin ardından hasta, Gümüşhane Devlet Hastanesinde görev yapan Dil ve Konuşma Terapisti Yaren Yamak’a yönlendirildi.

 

Sadece 10 Seansta Yeniden İletişim Sağlandı

 

Hastanede görevli uzmanlar tarafından 2026 yılının Ocak ve Nisan ayları arasında düzenli takip programına alınan hasta için sadece 10 seanslık bir konuşma terapisi planı hazırlandı. Uygulanan bu disiplinli tedavi planıyla birlikte, sesini hiç kullanamayan hasta yeniden sesini kullanabilir duruma geldi. Kendisini rahatça ifade etmeye başlayan ve desteksiz iletişim kurabilen hastanın, artık düzenli terapiye ihtiyaç duymadan, periyodik kontrollerle sürecinin takip edildiği bildirildi.

Yazı Tahtasından Sözel İletişime Uzanan Yolculuk

Tedavi sürecini aktaran hastane yetkilileri, “Hastamız kliniğimize ilk başvurduğunda sesini hiç kullanamıyor, evde yazı tahtasıyla iletişim kuruyor ve telefonla konuşma yetisinden uzaktı. Terapiye başladıktan sadece iki seans sonra yazı tahtası kullanmayı bıraktı ve sözel iletişimle kendini anlatmaya başladı” ifadelerini kullandı.

Bu hızlı gelişim hem hasta yakınları hem de hastane personeli tarafından büyük bir sevinçle karşılandı.

En Zor Yöntem Olan Özofageal Konuşma Tercih Edildi

Dil ve Konuşma Terapisti tarafından yapılan detaylı değerlendirme sonucunda, hastaya cerrahi bir müdahale yapılmadı. Hiçbir girişimsel işleme ve ek tıbbi materyale ihtiyaç duyulmadan, hastanın kendi anatomisini, yani yemek borusunu kullanması sağlandı. Güncel tıp literatüründe öğrenmesi en zor ve başarı oranı en düşük yöntemlerden biri olarak kabul edilen “Özofageal Konuşma” yöntemi başarıyla uygulandı.

Gümüşhane Devlet Hastanesi yönetimi, Dil ve Konuşma Terapisti ile tedavi sürecinde üstün çaba, gayret ve başarı gösteren hastayı tebrik ederek, tüm vatandaşlara sağlıklı günler diledi.

 

Yazı Tahtasıyla Geldiği Hastaneden Konuşarak Çıktı | Gümüşhane Kuşakkaya Gazetesi




Bu haber 202 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER EĞİTİM Haberleri

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
Henüz anket oluşturulmamış.
HABER ARA
YUKARI YUKARI